onsdag 28. juli 2010

Skjørtdilla

Jeg er egentlig et skjørtmenneske - egentlig. De som ser meg vilkanskje ikke tro det, for jeg går mye i bukse... Hmm... Nå har jeg fire nye skjørt her!

Ok, et er til meg i utgangspunktet, de tre andre er tenkt til salg. (Men hvis de ikke blir solgt, så er det en viss fare for at jeg tar dem selv - for dette er skjørt jeg liker.)

Aller først: Da vi dro på ferie til Tyrkia i fjor, hadde jeg med meg strikking, et skjørt fra Lene Holm Samsøes bok, "Feminin Strikk". Skjørtet har jeg strikket to av fra før (hvor det ene ligger til salgs på Landhandleriet). Ble ikke så mye strikking på ferietur, litt mer på starten av høsten, før hele skjørtet ble glemt. Det ble husket på igjen her i sommer, og fikk bli med på ny ferietur. Og nå er det ferdig. Strikket i Safran fra Garnstudio, og heklede detaljer i Marks & Kattens Linen.


Så har jeg endelig fått sydd noen skjørt. Dette er det egentlige prosjektet mitt, og årsaken til at symaskina ble funnet fram for snart tre år siden - sy skjørt av gamle stoffer! Tre stykker har det blitt nå, i størrelse M (40/42), disse har fått ribb i livet, og er veldig anvendelige. Det skal definitivt bli flere - må få laget meg større og mindre mønster også. Disse ligger nå til salgs i Landhandleriet mitt, mulig de kommer på Eplabutikken etter hvert også  - men jeg opplever større salg via Landhandleriet og Facebook, enn via Epla, så da får det bero litt.


Men nå er det sol, så da tror jeg sannelig jeg skal ut en tur!