onsdag 4. august 2010

Ikke kalde føtter

Som en del har fått med seg, så bor vi ikke akkurat i et nytt hus. 110 år gammelt er det nå. Mye sjarm og lite rette vinkler. I tillegg er huset veldig gulvkaldt. Drømmen er vannbåren varme i første etasje, men det er et prosjekt som kommer et stykke ned på prioriteringslisten. Så inntil videre så bruker vi ullugger nesten hele året - i allefall gjør undertegnede det. Så da jeg begynte stæsjbustinga for å gjøre kål på noe av garnet som ligger her, så kom jeg fort på litt over 300 gram med Hubro, som er rest etter et annet prosjekt (som visstnok heller ikke har kommet i bloggen) kunne bli gode lugger. Fant en oppskrift på Garnstudio, og gikk ned til pinnestørrelse 7. Vips: Gode varme lugger!

Fremdeles har jeg ca 100 g Hubro igjen, sammen med "Crazy" fra HP garn, er det i ferd med å trylles om til lue - håper jeg. Fant også et par andre nøster som skal bli til luer etter hvert.


I går kveld var jeg og Kjære ut en liten tur, fant litt kantarell, men MYE piggsopp. Nå har jeg derimot blitt så lat, at jeg ikke gidder rense piggsopp, så den fikk stå. Vi møtte en annen piggsopplukker på vår vei, men er ikke sikker på om hun fant alle vi gikk oss på - så om noen vi ha piggsopptips, så bare si fra. (Nedenfor "Skogstua" til barneskolen her ;) )

Vi gikk ned til Elva, der smakte det godt med rødvin. Mye vann i elva akkurat nå.


På vei hjemover ble himmelen rosa. Det blir den forresten ofte her...


Memo til meg selv: Har nå strikket opp 334 gram av garnlageret mitt.